Dzisiaj dostałem się do turbiny, zblokowane były kierownice(niby) wiec wyjąłem gruszkę, a co się okazuje złapałem za ten króciec od kierownic, bez problemu bardzo ładnie chodzi gorą-dol, wiec naciskam gruszkę a ona ani wzab nie chce się wcisnąć, wiec zaniosłem ja do domu, będąc pewny ze jest zepsuta, biorę ja do reki po jakiś 20 minutach i naciskam a tu zaskoczenie gruszka chodzi bez problemu, tylko ze wylewa się ze środka dużo wody pod naciskiem. Pytanie skąd woda w niej!!
Zawór EGR- przecięty przewód
Zwiń
X
-
Zawór EGR- przecięty przewód
Witam!
Od tygodnia jestem posiadaczem Octavi 1,9 Tdi AGR. Nie mam (odpukać) żadnych problemów z autkiem ale zaniepokoiła mnie pewna rzecz, którą dziś zobaczyłem: mianowicie zauważyłem, że jeden z przewodów w zaworze EGR jest przecięty- a dalsza część przewodu zaślepiona... (jak na zdjęciu) zastanawia mnie co taki zabieg może mieć na celu...czy poprzedni właściciel mógł tym coś ukryć? Czy ma to na celu zataić jakąś usterkę? Dziękuje ślicznie za wszystkie sugestie. Mechanika samochodowa nie jest moją mocną stroną więc proszę o wyrozumiałość.Załączone pliki
-
-
Zawór EGR kieruje część spalin spowrotem do cylindrów w celu ponownego spalenie. Względy ekologiczne obniża zawartośc związków azotu oraz obnizenie temp spalania.
Takie zaślepienie ma za zadanie właśnie nie kierowanie spalin do cylindrów a spaliny (głównie sadza) dodatkowo z olejem z odmy i turbiny osiadają na ściankach kolektora dolotowego zwężając dolot.
Po zaślepieniu wężyka podciśnienia jak na powyższym zdjęciu powinien wywalać błedy. Trezba dodatkowo wyłaczyć EGR VAGiemTomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tomek_dxPo zaślepieniu wężyka podciśnienia jak na powyższym zdjęciu powinien wywalać błedy. Trezba dodatkowo wyłaczyć EGR VAGiemVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Witam, to chyba jeszcze nie odgrzewanie kotleta, więc zapytam.
Czy ten wężyk jest zaślepiony tylko z jednej strony?
Czy dodatkowo nie powinno sie podłożyc zaślepki w miejscu uszczelki na wlocie, rurze od EGR-a?
[ Dodano: Pią 16 Paź, 09 08:57 ]
Wczoraj to zrobiłem :!: Odłaczyłem wyżej przecięty wężyk. Wkręciłem w niego śrube, a w umownie nazwijmy "dzyndzelek" wkręciłem drugą srubkę tak, że się zagwintowała.
No i pod osłoną nocy postanowiłem odrazu sprawdzić, czy jakiekolwiek efekty będą widoczne.
Z dupohamowni:
- auto lepiej sie wkręca
- każdy bieg pozwala na osiągniecie wyższej prędkości
- pedał gazu reaguje o wiele szybcie i auto jakby szybcie zbiera sie po depnięciu
- mniej kopci! z wężem stojąc i "waląc w podłogę" z tyłu pojawiała sie czarna chmura sadzy i plama na asfalcie, teraz jest inaczej. Spaliny sa przezroczystsze.
- zapach spalin o wiele bardziej drażni.
Blędy? - póki co nic na desce rożdzielczej (czyt. check engine) sie nei wyświetliło.
Spalanie? modyfikacja na psychike mi raczej nie uderzyła tak wiec jeżdze tak samo jak jeździłem i relatywnie za 3-5 dni będę mół powiedzieć jak kształtuje sie spalanie i czy wogóle jest jakaś róznica.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz12022czy zamór EGR w miescu gdzie zdejme przewód też musi zostac zaślepiony???
[ Dodano: Pon 19 Paź, 09 13:37 ]
cb-Bodek, sprawdz taki parametr: rozgrzewanie zimnego silnika.
Albo temperatury sa takie jakie sa albo faktycznie ciutke dluzej sie rozgrzewa. Rozgrzanie do 90C wody zajmuje ok 8km w trasie, 11km trasy zajmuje dogrzanie oleju do 80C.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz12022czy zamór EGR w miescu gdzie zdejme przewód też musi zostac zaślepiony???
Zamieszczone przez bradleycb-Bodek, sprawdz taki parametr: rozgrzewanie zimnego silnika.
W każdym momencie moge podłączyc wężyk ponieważ odczepiłem go całkowicie.
I nie zauwazyłem, żadnych skutków ubocznych po odłaczeniu. Pytanie czy to wystarczajaco? Czy nie powinno się dodać jeszcze zaślepki na wężu z kolektora?
Jednak czytałem, że wtedy sypie błędami, a tego bym nie chciał.
Komentarz
-
-
cb-Bodek, nie bedzie zadnych bledow dopoki nie odlaczysz zaworka N18. Ja juz nie mam do czego podpiac wezyka bo zawor EGR fizycznie jest wyjety (troche inaczej jest podlaczany niz w AGRach i nowszych) no i zaslepke przy kolektorze wydechowym dac musialem. Raz dalem na zakonczeniu rurki karbowanej to mi w rurce karbowanej dziure wypalilo. Pozniej dalem zaslepke przy kolektorze to mi przy 180km/h wywalilo piekna dziure w zaslepce (byla aluminiowa...). Nastepnym razem zaczelo swistac i kwiczec przy przyspieszaniu (zle docieta zaslepka [bo ciezko "troche" dociac reczna pila blache z grubej nierdzewki] - byla za duza i troche odstawala od plaszczyzny kolektora i spaliny wydmuchiwalo bokiem. Aktualnie to juz moje 4te podejscie z zaslepka EGR (5mm blacha z nierdzewki. Cisza, spokoj i nie smierdzi spalinami w srodku.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Jesli czujesz efekty po samym zdjeciu wezyka to nie warto sie babrac. Zaslepia sie EGR gdy
a) jest on nieszczelny i klapka przepuszcza spaliny pomimo, ze wezyk podcisnieniowy nie steruje klapka.
b) gdy chcemy/musimy pozbyc sie go fizycznie (np. przy zmianie kolektora ssacego z 1Z na AJM, AWX i pochodne).VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Klapa gasząca nie działa
sorki za odgrzewanie kotleta, ale nie chciałem zakładać nowego tematu.
Przeglądając forum od jakiegoś juz czasu czytam o EGR. Wyczytałem że klapa przy EGR powinna sie ruszać podczas gaszenia samochodu, sprawdziłem i u mnie ani drgnie
chodzi o ten element zaznaczony na foto:
(foto pożyczone z innego tematu)
nie jestem specem od mechaniki, zastanawia mnie czy VAG nie powinien wywalić jakiegoś błędu :? :?:
[ Dodano: Wto 29 Gru, 09 14:05 ]
znalazłem taki filmik, u mnie nie ma zadnego ruchu
czy wyciągnięcie go i wyczyszczenie pomoże?
Komentarz
-
-
ops: pozwolę się wtrącić, gdyż nie chcę zakładać nowego wątku...
...mam pytanie odnośnie zaślepienia zaworu AGR w silniku 1.9 AXR (PD)...
....wyczytałem na forum audi i passata , że przy PD lepiej nie zaślepiać EGR ...... w AXR nieszczelny lub zaślepiony EGR wywala błąd... :evil:
cytaty z forum Passata...
.....EGR obniza temperature spalin ale nie dlatego że ta "wysoka" temperatura uszkodzi nam silnik tylko dlatego że w wysokiej temp powstaje więcej szkodliwych substancji. Przypomnę że EGR nie dodaje spalin do powietrza cały czas a jednak silnik się nie przegrzewa....
Jest to wymysł ekologów.Producenci wprowadzają i modernizują EGR-y by sprostac kolejnym normom EURO.Osiąga sie mniejszą ilość tlenków azotu(które właśnie wytwarzają się w wysokich temperaturach), mniejszą sprawność silnika i większe zużycie paliwa" ... :roll: "Zawrór EGR nie zawsze kieruje spaliny do ponownego przetworzenia. Kieruje je tylko wtedy gdy silniki nie jest maskymalnie obciążony. W ten oto sposób obniża temperature scianek cylindra i dzieki niemu mamy czystsze srodowisko. Gdy silnki jest obciążany obrotami koło 3000 obr/min zadne spaliny nie sa zassysane, do cylindra dostaje sie czyściutkie powietrze"... :roll: :?: ... "Poprzez ponowne wpuszczenie do cylindrow spalin, sklad mieszanki sie zmienia i spada temperatura spalania i co za tym idzie temp.silnika"..." zależy na tym zeby jednak mieć sprawny EGR . Wyrzucanie EGR ma sens jeśli nie zależy nam na żywotności silnika, a chyba każdy z nas chce zeby mu autko smigalo jak najdlużej..." I TAK DALEJ I TAK DALEJ...
...pytanie... ops: zaślepiać EGR w AXR czy nie? silnik jest nowy nic nie leje i nie dymi... :roll: może ktoś w tym temacie sie konkretnie wypowie..a jeśli zaślepiać to najlepiej jaką metodą... w jaki sposób... :?:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz